vrijdag 24 januari 2014

Doily patroon


Het plan was om volgens een bestaand patroon een doily te maken 
maar elke keer verander ik er toch iets aan. Ook deze keer weer. 
Mijn patroon is afgeleid van dit Engelse patroon .


Info:
- Sluit elke toer met een Halve Vaste.
- Vervang het eerste Stokje van een nieuwe toer door 3 Losse.

Toer 1: Haak 4 Losse en sluit ring met een Halve Vaste. Haak in de ring 8 Stokjes.


Toer 2: Tussen elk Stokje van de vorige toer haak je, 2 Stokjes + 1 Losse.


Toer 3: In elke Losse van de vorige toer haak je, 3 Stokjes + 1 Losse.


Toer 4: Tussen elke set van 3 stokjes haak je, *1 Stokje + 1 Losse + 1 Stokje, 3 losse*. Herhaal *_*.


Toer 5: Haak *3 Stokjes in Losse van de vorige toer, 1 Losse, 1 Stokje in volgende 3 Losse, 1 Losse*. Herhaal *_*.


Toer 6: Haak *1 Vaste tussen het 1ste en 2de Stokje van de vorige toer, 2 Losse, 1 Vaste tussen het 2de en 3de Stokje van de vorige toer, 2 Losse, 1 Vaste in de volgende Losse, 1 Losse, 1 Vaste in de volgende Losse, 2 Losse*. Herhaal *_*.


Toer 7: Haak *2 Stokjes in de 2 Losse van de vorige toer, 1 Losse, 2 Stokjes in de volgende 2 Losse, 2 Losse, Sla 1 Losse van vorige toer over, 2 Stokjes in volgende 2 Losse, 1 Losse*. Herhaal *_*.


Toer 8: Haak *1 Vaste in Losse van de vorige toer, 2 Losse, 3 Stokjes in de volgende 2 Losse, 2 Losse, 1 Vaste in de volgende Losse, 2 Losse*. Herhaal *_*.


Toer 9: Haak *1 Vaste in de 2 Losse van de vorige toer, 4 Losse, 1 Vaste in de volgende 2 Losse, 3 Losse, 1 Vaste in de volgende 2 Losse, 3 Losse*. Herhaal *_*.


10. Haak *4 Stokjes in 4 Losse van de vorige toer, 3 Losse, 1 Vaste in de volgende 3 Losse, 3 Losse, 1 Vaste in de volgende 3 Losse, 3 Losse*. Herhaal *_*.


11. Haak *1 Stokje tussen de 4 Stokjes van de vorige toer (totaal 3 Stokjes), 3 Losse, 1 Half Stokje in de volgende 3 Losse, 3 Losse, 2 Stokjes in de volgende 3 Losse, 3 Losse, 1 Half Stokje in de volgende 3 Losse, 3 Losse*. Herhaal *_*.


12. Haak *2 Stokjes tussen het 1ste en 2de Stokje van de vorige toer, 2 Losse, 2 Stokjes tussen het 2de en 3de Stokje van de vorige toer, 2 Losse, 1 Vaste in de volgende 3 Losse, 1 Vaste in de volgende 3 Losse, 2 Losse, 3 Stokjes tussen de volgende 2 Stokjes, 2 Losse, 1 Vaste in de volgende 3 Losse, 1 Vaste in de volgende 3 Losse, 2 Losse*. Herhaal *_*.


13. Haak *1 Half Stokje tussen de eerste 2 Stokjes van de vorige toer, 4 Stokjes in de volgende 2 Losse, 1 Half Stokje tussen de volgende 2 Stokjes van de vorige toer, 1 Vaste in de volgende 2 Losse, 1 Vaste in de volgende 2 Losse, 3 Losse, 1 Dubbel Stokje tussen het 1ste en 2de Stokje van de vorige toer, 1 Dubbel Stokje tussen het 2de en 3de Stokje van de vorige toer, 3 Losse, 1 Vaste in de volgende 2 Losse, 1 Vaste in de volgende 2 Losse*. Herhaal *_*.



Garen: Phildar Coton3
Kleuren: Rouge (84), Oeillet (34), Pistache (43), Petunia (68), Jade (58), Piscine (42), Blanc (10)


25 opmerkingen:

  1. Leuk!
    Ik ben gek op gehaakte kleedjes!!
    Dank je wel voor het delen!
    Erg duidelijk zo met die foto's erbij!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is helemaal leuk! Ik was al van plan een kleedje te haken en nu ik dit zie ga ik hier mee beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig joh!!! Ik heb je patroon meteen even op Pinterest opgeslagen. Dank je wel!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, ik heb net een andere doily na jou patroon gemaakt. Dus dit wordt de volgende denk ik. Bedankt voor het patroon. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook deze is weer prachtig! Wat lief dat je de moeite neemt om zo een uitgebreide beschrijving te maken. Dank je wel daarvoor, ik ga het zeker een keer maken. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg leuk! dank voor het goede patroon! Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is lekker vrolijk geworden! Thnx voor het delen van het patroon!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh prachtig,maar het haken lukt nog steeds niet,fijne zondag,groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is hij mooi!! En zo lekker vrolijk! Super dat je dit patroon met ons hebt gedeeld! Weer wat op het to do lijstje :).

    Groetjes, en een fijn weekend verder!
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. It's beautful! I stitched one up myself and put it on my blog - thank you:)

    Jenn@JennsCraftyWorld

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super mooi! Ik ben gauw volger geworden van je leuke blog!! :)
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fantastisch mooi, was direct verliefd en heb hem deze week ook gehaakt en op mijn blog gezet. Natuurlijk met een link naar jouw blog. En als je zin hebt, ik doe een give away tot 14 februari.
    grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt er een fan bij !
    Straks met een beker thee, lekker terug lezen in je archief.
    Kleur gebruik waar ik blij van wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi! Wat een leuk patroon! Duidelijke uitleg ook. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi hoi, ik ga het vanavond proberen, wat een lieve kleurtjes voor op de tuintafel deze zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een zalig blog heb je zeg,al die vrolijke kleurtjes, en het dekentje met de berenhoofdjes is zo schattig!
    Groetjes Anita.
    Hopelijk kom je ook eens bij mij kijken?
    http://zeeuwsdna.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I just love this doily and it is the prettiest one I have seen, the colors are so happy!! TY!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wonderful tutorial & the colors are so beautiful!♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo, wat een vrolijke blog heb je! Geen zin om een pannenlap(pen) te ruilen tegen stempel(s)? Ik kan niet haken en zeker al niet zo mooi :) Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, helemaal te gek! De kleurtjes zijn echt super. Ik ga je blog volgen :-)
    Groetjes,
    Francis

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw ben verliefd !wat prachtig wil dit zelf seker ook proberen te maken wat super, bedankt voor het delen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Echt heel mooi ik ben er mee bezig maar weet iemand hoe groot hij is.

    BeantwoordenVerwijderen